onsdag 20 september 2017

i Bobbos väska av Anneli Tisell och Iréne Johansson


Det här är en av många böcker om Babblarna. Den här boken handlar om Bobbo och hans väska. Ur den här väskan plockar Bobbo upp en sak i taget som sedan hittar hem till sin ägare, en av Babblarna. Han plockar upp en bil, en blomma, en penna, en napp, ett äpple och ett halsband. På ena uppslaget får vi se det Bobbo plockar upp ut väskan och på nästa uppslag får vi se babblaren som äger saken tillsammans med sin sak. Boken avslutas med en bild på alla babblarna tillsammans med sina saker.

Min dotter tycker om den här boken och vi har läst den tillsammans otaliga gånger. Jag tycker att det är lite synd att den inte finns utgiven med bebisvänliga kartong sidor för de kan min dotter hantera helt själv. Den här boken vågar jag bara låta henne ha när jag är med. Men annars tycker både hon och jag om den.

Jag tycker om den här boken för att min dotter gillar den, men jag gillar upplägget med en sak i taget och sedan dess ägare. Det blir det blir upprepande, men ändå spännande.

Man kan köpa den här boken från adlibris, bokus och cdon.

Min dotters favoritböcker:
4- 6 månader
Godnatt lille vän av Hans Sande
Känn här min älskling av Hans Sande

7- 9 månader
Kram av Jez Alborough
Leo ska sova av Linne Bie
Tippen säger godnatt av Eric Hill
Leka tittut! av Maria Nilsson Thore och Annika Thore
Babbibboo Babblarna! av Anneli Tisell och Iréne Johansson
Daddiddoo Babblarna? av Anneli Tisell, Iréne Johansson
Hallooooo Babblarna av Anneli Tisell och Iréne Johansson


10 - 12 månader
Lille Ville - Jag kan också av Hans Sande
Lille Ville Titt-ut, vem där! av Hans Sande
Knacka på! av Anna-Clara Tidholm
I Babblarnas hus av Anneli Tisell och Iréne Johansson
Stompalång med Babblarna av Anneli Tisell och Iréne Johansson

13 - 18 månader
Djungelljud av Rachel Elliot
Var är Tippen? av Eric Hill
Huvud, axlar, knä och tår
Kan du trösta Lilla kanin? av Jörg Mühle
Dadda hälsar på av Anneli Tisell och Iréne Johansson
Natti natti Babblarna av Anneli Tisell och Iréne Johansson
Djurungar på gården av Oskar Jonsson
Vad är det som låter? Fordon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar