torsdag 22 juni 2017

Hallooooo Babblarna av Anneli Tisell och Iréne Johansson

Det här är den första pratboken om Babblarna och den kortaste. Den inleds med en bild på bilen Tut på väg till Babblarnas hus. Sedan kommer sex uppslag med ett hus och den Babblare som bor där. På sista uppslaget åker alla Babblarna i väg från byn i bilen.

Vi brukar knacka på husen och hälsa på en Babblare i taget när vi läser den här boken. Min dotter tycker att den är jättespännande! Den passar väldigt bra för henne nu när hon är åtta - nio månader. Jag tycker om att den är ganska kort. Många av böckerna vi har om Babblarna är längre än den här och det är skönt med något som går snabbt att läsa.

Min dotter älskar som sagt den här boken och tycks kunna läsa den hur många gånger som helst. Jag tycker också om den. Den har ett tydligt upplägg och färggranna fina bilder med lagom mycket detaljer. Den innehåller inga ord utom Babblarnas namn, men jag tycker att det är lätt att prata till den här boken. Vi har lånat vårt exemplar på biblioteket.

Min dotters favoritböcker:
4- 6 månader
Godnatt lille vän av Hans Sande
Känn här min älskling av Hans Sande

7- 9 månader
Babbibboo Babblarna! av Anneli Tisell och Iréne Johansson
Leo ska sova av Linne Bie
Tippen säger godnatt av Eric Hill
Leka tittut! av Maria Nilsson Thore och Annika Thore

Man kan köpa den här boken från adlibris, bokus och cdon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar